Tänään meillä on ollut mielenkiintoinen päivä. Herättiin aikaisin ja lähdettiin äipän kanssa heti aamusta potkukelkkalenkille. Mä osaan juosta tosi hienosti sen penkin-missä-on-sukset vieressä. Välillä mä joudun pysähtymään kun mun kaverit on jättäneet mulle viestejä tienpenkkaan. Muttei me niin lujaa mennä ,että hyvin siinä ehtii pysähtyäkkin. Nää kuvat mitä tässä kirjoituksessa on niin ne on eiliseltä kävelyreissulta. Sillon paistoi aurinko ja oli mahtava keli.

reippahasti käypi askeleet....

 

kas metsämökin ikkuna sielt tonttu ulos kurkistaa... ei vaan ne punaiset olikin kukkia...

 

Juoksee metsähiiroset.... vaan ei juokse enää. Lumiaura oli varmaan saattanut tämän syötävän makupalan ikiuneen - äippä vaan ei antanu mun ottaa sitä.

 

No sitten kun me oltiin tultu sieltä potkukelkkalenkiltä, lähdettiin päivemmällä autoilemaan. Otettiin kyytiin meidän pojan lisäksi toinenkin poika ja vietiin ne kaupunkiin. Sitten pysähdyttiin ja  äippä otti mut ulos autosta. Me mentiin sellaiseen kauppaan jossa oli vaikka mitä. Mä menin reippaasti ovista sillä sisällä oli hyvät tuoksut. Siellä oli paljon ruokaa - mutta äippä oli taas ilkeä eikä antanu ottaa vaan marssittiin vaan niiden ruokien ohi. Siellä perällä oli Maarit ja mä tunnistin sen. Se on Urhon äippä. urhon blogiin on linkki tuolla sivussa. Oli siellä niitä muitakin tyttöjä, ne oli kans ihan kivoja. Maaritin kanssa me kokeiltiin uusia kaulapantoja. Yks oli niin pieni ettei mahtunu kun silmien yli ja siihen jäi. Äippä ja Maarit nauro mulle kippurassa. Mitähän hauskaa siinä oli jos kaulapanta oli liian pieni. me päädyttiin sitten lopulta sellaseen puolikuristavaan malliin, missä on nahkaa ja vähän ketjua. Onpa tyhmä nimi kun ei se oikeesti kurista, on sen verran reilu vielä. Sitten me ostettiin pari luuta ja pupunkorvia.

Ajettiin autolla vähän aikaa ja taas mentiin kauppaan. Siellä oli paljon ruokaa. Ihan oikeaa lihaa. Siellä oli kanssa mukavia tyttöjä. Se oli Sarin Barffinetti. Me valkattiin muutamat herkulliset rustot ja sitten niit jäisiä pötkylöitä ja Sari anto mulle ihania makupaloja. Mä osasin olla tosi kiltti. Sitten äippä pyysi vähän harjottelemaan ja ne katto vielä mun hampaatkin.

Sitten tultiin kotiin ja me mentiin märkään huoneeseen. Siellä jouduin pesulle. Nyt on sitten kovin märkä olo. Hiustenkuivaajalla vähän yritettiin kuivailla. Äippä selvitti vielä takkujakin. Ensi viikonloppuna pitää kuulemma olla nätti ja kiltisti. Mitähän sillon tapahtuu?