Me harjoiteltiin tänään BeeHoota. Äippä on päättänyt, että mä joskus voisin suorittaa jonkun kummallisen koirien käyttäytymiskokeen, joku BH-koe. Äippä varmaan kirjoittelee siitä myöhemmin selostusta, niille jotka on kiinnostunu lukemaan, sillä äippä sai pentukoulun pomolta hyvän linkin, jossa se on selostettu.

Siinä BeeHoossa on niin paljon osia ja juttuja, että mä kyllä sanoin äipälle, että ei se oo niinkään varmaa ollaanko me valmiita vielä vuodenkaan päästä, mutta lupasin yrittää. me sovittiin äipän kanssa sillai, että alotetaan ihan alusta. Joka päivä kun mennään lenkille niin ennen mitään vapaata sekoiluosuutta me pikkusen treenataan. Tänään aloitettiin perusasennolla eli vieressä istumisella. Musta on kivempi istua vähän niinku äippään päin, eikä ihan sivussa. Hyväksytäänköhän tälläinen siinä BeeHoossa? No joka tapauksessa ensin oli seuraamista reippaassa kävelyssä. Sitten tuli täyskäännös. Mä seurasin ihan hyvin. Tosin en ihan kylkikyljessä mutta seurasin kuitenkin. Mitenkähän iso väli ihmiseen sallitaan? Täyskäännöksen jälkeen tuli hölkkää muutam askel ja osasin heti kiristää vauhtia. Sen jälkeen tuli hidasta kävelyä ja osasin hiljentää. Sitten pysähdys ja istuin käskemättä äipän viereen. Mä olin tosi hyvä ja äippä palkkas mua ruhtinaallisesti.

Kolme kertaa tehtiin tämä sama ja ihan hyvin meni kaikki. Lopussa kiitos seisoo ja sitten mentiin Teletappimaahan sekoilemaan.

 

Tälläisiä vuoria ja tunneleita on "meidän" Teletappimaassa. Se on siis oikeasti maisemoitu vanha soramonttu. Olleen me varmaan äipän kanssa joskus se voitu jo selittääkkin. Sen suunnittelija on Nancy Holt ja sen nimi on Up and under. Kai huomasitte mutkin tuolla reunassa?

 

Ja sitten vauhtiin. Varokaa hirviö hyökkää!!!

 

Tässä pitää loikata. Äippä on kiivennyt jo ylöspäin ja huutelee mua. Nyt on kiire, ettei se syö itse mun palkkanameja.

 

Hei äippäääää! Mä olen täällä ylhäällä!

 

Katso - mä yritän alasjuoksun maailmanennätystä!

 

Huh - melkein jo alhaalla.

 

Hei tuolta kivien takaa kuului jotain ääniä. Äippä voi se koira joka tuolla metsässä haukkuu, olla vaikka lähelläkin.

 

Äippä tuollakin kuuluu jotain - höh se taisikin olla vaan varis.

 

Tauko. Nyt on sekoiltu jo tarpeeksi. Ainakin melkein tunti. Nyt sitten naru kaulaan ja tietä pitkin takaisin kotiin.