Eilen ajettiin Teivon yrityspuiston parkkipaikalle treeneihin. Reiska-treenikaveri sieltä oli jo lähdössä pois ja Rasmus oli tullut. Koska paikalle ei ilmaantunut muita, vaikka kello oli jo vähän yli kuusi, me päätettiin Rasmuksen kanssa pitää vähän erilaiset treenit. Me lähdettiin viemään äippöjä raveihin.

Sillon kun mä olin pikkuinen, me oltiin pentukoulussa ja saatiin kerran tehtäväksi käydä koiran kanssa raveissa eikä me olla sitä vielä koskaan suoritettu, niin tässä tuli sekin tehtyä.

Raveissa ei ollut tungosta...tai sitten kaikki ihmiset olivat sisällä kun oli vähän kylmä. Olisko jopa ollut pikkusen pakkasta. Ensimmäisessä lähdössä oli suomenhevosia ja äipät leikillään arvuutteli voittajanumeroa. Se valitsi seiskan. Eihän se äippä ole noita ravureiden menestystä seurannut enään 20 vuoteen eikä ole kärryillä, mutta sattuipa sitten niin, että se heppa, minkä se katsoi mielestään sellaiseksi omaksi suosikikseen voittikin koko juoksun.

Sitten me pikkusen käveltiin ja otettiin vähän seuraamista ja muuta siinä samalla. Mä osaan nyt ihan upeesti mennä sivulle ilman, että äipän pitää nakki kädessä kädellä mua ohjata.

Sitten me katottiin vielä toinen lähtö. Äippä otti siitä suosikiksi numero kasin, se oli sellainen lähes musta ja sulavajuoksuinen humma ja niinhän siinä kävi, että taas olisi tullut voitto jos oltaisiin rahaa lyöty kiinni. Äippä ei harrasta tuollaisia rahapelejä. Pitäsköhän alottaa. Kai sillä sen verran kuitenkin on jäljellä hevossilmää niiltä ajoilta kun se "asui" pienennä ravitallilla ja roikkui ympäri Suomea mukana oman hoitoravurinsa kisoissa. Tai sitten mä luulen että sillä oli vaan säkää matkassa.

Paikalla oli muitakin koiria, mutta me ei tälläkertaa menty niitä haistelemaan, vaikka mä pikkusen olisin halunnutkin. Äippä sanoi, että mulle tekee hyvää kävellä tollasissa paikoissa Rasmuksen seurassa, kun Rasmus on viileä kuin viilipytty eikä reuhkaa. Äippä toivoo, että sillä olis positiivinen vaikutus muhunkin. Ja onhan sillä. Me käveltiin välillä vierekkäin kuin paita ja peppu, mutta välillä mun piti aina kokeilla lähtiskö Rasmus mun kanssa leikkiin.... :) ihan pikkusen vaan...