Mä olen viilettänyt pitkin lumisia pakkaspeltoja. Juossut kuin tuulispää. Lumi on ihanaa. Sitten mä olen viimeisen viikon aikana ollut kerran treeneissä ja kerran koirapuistossa. Tavallisilla lenkeillä mä olen nuuhkinut tienposket niin, että välillä äippä on luullut mun tukehtuvan.

Äipällä ja muulla perheellä on ollut flunssaa. Ei kuumetta, mutta muita oireita. Tänään kun äippä jäi kotiin tekemään paperitöitä, niin se alkoi epäillä, että mulla olisi kennelyskää. Mä olen tietenkin nukkua retkottanut tossa lattialla koko aamun ja kun mä nukuin niin äippä herätti mut kun mä unissani nieleskelin kummasti. Sitten olen saanut kaksi yskänkohtausta. Ihan pikkuisia, muutama yskäisy peräjälkeen. Nyt mua tarkkaillaan. Äippä aikoo lisäksi syöttää mulle kuurina nyt valkosipulia ruuan seassa. Nam - ei paha juttu. Nyt ei kuulemma saa reuhkata vaan pitää vaan huilailla. En ainakaan vielä ole niin kipeä, että huvittais paljoa vaan huilailla. Toivottavasti tauti menee pian ohitse.

Kennelyskähän on kuin ihmisten flunssa. Ehkäpä mä olenkin saanut sen äipältä. Vai olisko äipälläkin kennelyskä?