Nyt on joku pääsiäinen. Äippä teki pääsiäisen väristä juustokakkua ja mä sain maistaa lammasta. Se verran meillä on juhlittu. Yksi päivä meni siivotessa. Nyt tää koti näyttää äipän mielestä ihan ihmisten asumukselta.  Äippä on käyny iskän kanssa vähän töissäkin. Tänäänkin ne aikoo mennä. Pitää kuulemma mennä tekemään kaupunkilaisille kesää. Mitä se sitten tarjoittaakin. Ainakin ne on ihan kurasia kun ne tulee takasin. Äippä on käyttänyt paljon aikaa johonkin papereitten pyöritykseen. Nyt sillä alkaa olla kuulemma kaikki jo paremmalla mallilla. Myytävät tuotteet on pikkuhiljaa pääpireteittäin löytyneet. Onneksi äippä tekee noi paperitytö, ettei mun tartte.

Eilen äippä jäi tuijottaan sisällä mun jalkoja. Osotti tassuja ja nauroi. Käski muittenkin tulla katsomaan. Ne näyttivät kuulemma risoilta villasukilta kun varpaanväleistä karvat rehotti viis senttiä eteenpäin. No äippä haki sakset ja muotoili mun tassut tassun näköseksi ja leikkasi samalla kynnetkin. Ihan hienoahan se oli nähdä, että mun tassut näyttää vielä tassuilta sen karvapehkon jälkeen.

Joka lenkin jälkeen olen mennyt pesulle. Onneksi ei ole tarttenut kuin masunalunen ja jalat pestä. Äippää ärsyttää kun ei niistä karvojen välistä meinaa hiekka vedellä tippua. Eilen illalla tyttö lähti lenkille vielä yhdeksän aikaan ja se ottikin mut mukaan. Ekaks käveltiin ja sitten hölkättiin pimeässä. Oli meillä heijastimia ja taskulamppu. Käytiin n.3km päässä ja käännyttiin takasin. Lopussa mä en meinannu enää millään jaksaa kun ei huvittanut  ja loppumatkasta käveltiin vähäsen ettei paikat tule kipeäksi. Mä ajattelin tästä lähtien lähteä aina tytön mukaan lenkille. Jos se ottaa vaan. Äippä joutui pesemään mut vielä kymmenen jälkeen varmaan viidennen kerran sinä päivänä. Sitten söin yhden luun ja sammuin kun saunalyhty.

Ai niin - eilen päivälenkillä me kuultiin äipän kanssa ekat joutsenet. Ei nähty kun oltiin metsässä, mutta kyllä ne kovasti joutsenilta kuulosti.

Aika menee nopeasti. Tässä kuussa mä täytän jo kaks vuotta. Eikä siitä ole kauaakaan kun vasta tänne muutin