Viikko on vierähtänyt nopsaan. Lumet on melkein kaikki lähteneet. Metsästä löytyy vielä muutamia ihania viileitä lumilänttejä, joissa on ihan pakko viivähtää hetki makoillen.

Kerran ollaan käyty menneellä viikolla koirapuistossa ja olihan mulla tänään ihan omakin retki. Äippä laittoi mut aitaukseen. Se ei laittanut salpaa kiinni, koska puukehyksinen verkko-ovi on talven jäljiltä ollut niin turvoksissa, että se on ollut kiinni tosi tiukassa muutenkin ja salpa on ollut hankala saada kiinni. No minä sitten päätin, että haluan sisälle muitten kanssa ja vähän tassulla raaputtelin ovea. Se olikin hankala kun sitä piti aika kovaa töniä, että se heilahti sisälle aitaukseen päin, mutta aukesihan se viimein. No koska talon ovi oli kiinni enkä päässytkään sisälle päätin sitten käydä naapurissa tervehdyskäynnillä. Sitäpä mä en kerro, mitä siellä tein, mutta juttu päättyi siihen kun naapurin täti talutti mut kaulapannasta kotiovelle. Mua pikkusen hirvitti mennä kotiin tätin taluttamana, koska muistin hyvin kuinka pienenä sain torut kun mua sieltä samasta naapurista kotiin haettiin. Loppu hyvin kaikki hyvin.

Äippä teki perjantaina vuokrasopimuksen Tassuparin liiketilasta ja laittoi ikkunoihin mainokset kesäkuun eka päivä avattavasta liikkeestä.