Huh hellettä. Ihan kaamean kuuma. Äippä jo ehti olla musta huolissaan kun en syö. Mun mielestä on silkkaa hulluutta syödä mitään jos on liian kuuma. Viiden päivän aikana söin ainoastaan 8 nakkia keskiviikoiltana koiratreeneissä. Viidentenä päivänä äippä alkoi olla jo niin huolissaan, että haki mulle kaupasta kaikkia herkkuja. Isi sai mut syömään yhden ryynimakkaran, että saan edes vähän jotain muutakin nieltyä kun vettä. Äippä haki siis mulle kermaviiliä. Yök sanon vaan. Oli tarjottu keittoa ja muuta ja mä sanoin vaan että blääh syökää ite. Viidennen syömättömän päivän iltana äippä kaatoi roskiin kermaviilitkin ja laittoi kuppiin pelkkiä papanoita. Ne maistuikin hyvälle. Nyt voin taas pitää vähän taukoa syömisessä. No kyllä äippä sanoi, että on mulla pikkusen varaa laihtuakkin.

Ollaan käyty välillä vähän kahlailemassa järvessä. Voi että mä tykkää vedestä. Äippä vaan yrittää saada mua meneen johonkin kamalan kauas rannasta. Heittelee jotain keppejä. Sillä on niin huono matkantaju ettei se tajua, että ne menee niin kauas, ettei mulla yltä jalat pohjaan. Mitenkähän pitkiksi se mun jalkoja luulee. Kyllä on meinaa vähän tyhmä.

Eilen äippä oli koko iltapäivän ja illan Agirotu tapahtumasssa. Ekaksi se oli vaan kuvaamassa, ja sitten viemässä tuloslappuja kehäsihteeriltä tulospalveluun. Se oli jotenkin muuttanut naaman ja käsien väri kun tuli takaisin. Näytti hieman katkaravulta. Agirodusta on äipällä n.250 valokuvaa sunnuntai-iltapäivältä, joten jos olit paikalla silloin niin saattaapa löytyä kuvia sinullekkin. Laita sähköpostia.

Kuumia päiviä on tulossa lisää koko viikoksi. Onneksi Tassuparin myymälässä on hyvä ilmastointi ja viileämpää kuin meillä kotona. Ja päivisin ei käydä kun pikaisella pissalenkillä. Aamuisin ja iltaisin sitten tehdään pidemmät lenkit. Meidän lähimetsässä on jo taas hirvikärpäsiä, joten metsäreissut on tältä kesältä kutakuinkin ohi - sanoo äippä. Tänään aamullakin käytiin sorakuopalla. Ja arvatkaa kenellä juuttui taas kaasu pohjaan?