Viljat on puitu naapuripelloilta ja aamuisin haisee jo ihan syksylle. Mun pieni pää on vähän sekaisin kun on niin paljon taas tutkittavia hajuja kaikkialla. Äippä epäilee, että mulle olis juoksu tulossa. Nuuhkutan jokaisen ruohomättään ja puunrungon ja meidän lenkit tuppaa typistyä pituudeltaan taas puoleen normaalista kun mulla on niin paljon tutkittavaa. Toisaalta - jos ole menossa sinne näytelmiin loka- ja marraskuussa niin ehkä on hyväkin, että ne juoksut tulisi hyvissä ajoin ennen sitä. Huhtikuun lopulla mulla viimeksi oli.

Huomenna meillä olisi Teivossa taas koiratreenit. Ihanaa. Mä ajattelin treenata ja tutkia hajuja oikein kunnolla. Äippä taas epäilee kannattaako lähteä, kun tuskin kiinnostaa treenaaminen. Eiköhän me yritetä mennä kuitenkin paitsi jos paljon sataa vettä. Meidän treenikaveri Rasmus-leo oli viime viikonloppuna sellaisissa kokeissa, jossa sen oli pitänyt seurata, istua ja olla paikoillaan ja vielä hypätäkkin esteen yli. Se oli pärjännyt ihan huipusti siellä. Saanut ykköstuloksen. Rasmus on mun mielestä maailman paras! Kyllä mäkin olisin, jos olisin poika, niin ei nuo hormoonit sekoittas mun pääparkaa. Vaikka tosiasiahan on, että ei mulla niitten hormoonien kanssa mitään ongelmia ole - ihan luonnollisia juttuja ne mun mielestä on.

Mun työpaikalla Tassuparissa on käynyt viimeviikollakin ihania kavereita. Mä nuuhkutan niitä aina portin ali. Toiset haukkuu mulle ja mua välillä harmittaa kun äippä ei päästä meitä leikkimään. Äipällä on joku ihmeellinen päähänpinttymä, että mä en saa mennä portin toiselle puolelle eikä ne muut saa tulla portin mun puolelle.

Ai niin - äippä soitti tänään meidän luottolääkärille ja pyysi mulle korvatippoja apteekkiin. Mulla on kutissut korvat ja vähän punottaakin, että jotain tulehduksenpoikasta varmaan voisi olla. Koska sitä on nyt jatkunut puhdistamisesta huolimatta muuttaman päivän ja likaakin niihin kertyy niin äippä päätti, että mä syön yhden kuurin nyt kun vielä on näyttelyyn aikaa. Taitaa vaan haluta sen takia syöttää mulle antibiootteja kun sillä itselläänkin on antibioottikuuri. Höhlä!