Rakettiaika on taas alkamassa. Viime uutena vuotena mua ei juurikaan pelottanut raketit, mutta saa nähdä nyt sitten... täällä oltiin joulukuun alussa töissä kun tässä keskustassa oli joulunavaus ja ilotulitus ja kyllä ne mua vähän pelotti. Tosin mä en nähnyt niitä niin ne oli paljon pelottavampia kun kuului vaan kova meteli. Ja juoksujen jälkeen näen muutenkin toisinaan mörköjä sun muita... äipän mielestä olen hassu vaan.

Eilen tein tooosi pahan mokan töissä. Kauppaan tuli sellainen monirotuinen tyttö ja se kävi nuuhkaisemassa mua portin välistä. Koska sillä samalla hetkellä muistin, että mulla on takahuoneessa yksi kanansiipi syömättä siis jemmassa, niin tajusin heti sillä sekunnilla, että hei se tyyppi aikoo tulla syömään mun jemman. Ja sitten mä vähän rähähdin sille portin välistä. Meillä on äipän kanssa sellanen sopimus ollut, että töissä asiakkaille ei haukuta ja mä olenkin kaikille heiluttanut häntää vaan. Sellaisillekkin jotka on murahtaneet mulle. Mutta kun se kanansiipi oli jemmassa. Äippä nappas mua heti kiinni pannasta ja sano, että asiakkaille ei murista vaikka olisi kymmenen siipeä jemmassa. Asiakas on aina oikeassa... No niinhän siinä sitten kävi, että äippä haki sen siiven ja mä kattelin vierestä kuinka se heitti sen roskiin. En saanut sitten minäkään  sitä. Pöhkö - heittää hyvää ruokaa hukkaan. Ja ei kuulemma aio antaa mulle enää siipiä töissä ollenkaan. No kelpaa mulle ne lihamössötkin.

Olenkin nyt syönyt aina aamuisin töissä raakaruokaa. Kun tullaan töihin niin menen heti pakastimen luokse odottamaan, että äippä tulisi mun kanssa valkkaamaan aamupalaa. Iltaisin syön sitten kotona nappuloita.

Treeneistä ollaan pidetty nyt taukoa - kaikki on pitäneet. Pitää varmaan ottaa äippää niskasta kiinni tammikuussa ja pakottaa se treenaamaan mun kanssa. Se puhu jostain lonkkakuvistakin ja varaili mulle jotain aikoja tammikuulle. Kuulostaa pahalta joku lonkkajuttu. Toivottavasti se on ihan kivaa kuitenkin. En mä viitsi turhaan sitä vielä murehtia. Ulkonakin on niiiiin ihanaa kun on lunta ainakin mahaan saakka. Lenkeillä mun pitää kaikki kolot penkoissa haistella niin kunnolla, että työnnän pääni kokonaan uppeluksiin ihanaan lumihankeen. Ai niin - yskä meni ohi kahdessa päivässä valkosipulin ja ruusunmarjajauheen voimin. Pysykää tekin kaikki terveenä ja oikein hyvää uutta vuotta!