Meillä oli eilen hiihtoloma. Aamupäivällä lähdettiin, kaikki muut paitsi tyttö, joka tuli sitten kipeäksi. Mentiin Himokselle. Mä olisin halunnut kovasti kokeilla sitä lautailua, mutta ei löytyny sopivia lautailukenkiä. Huono paikka tuo Himos. Äippä kyllä väitti, että olisin muutenkin saattanut olla vaaraksi rinteessä joten me äipän kanssa sitten vaan oltin jalkamiehinä.

Aamupäivällä ilma oli mahtava. Ei pilviä ja pakkasta kyllä oli melkoisesti, jotain 12-15 asteen välillä. Äippä on vilukissa. Päivemmällä taivas pilvistyi ja sateli luntakin. Takas tullessa me nähtiin talven hienoin auringonlasku.

Mutta palataanpa siihen Himokseen. Mä näin siellä paljon koiria. Yks sen näkönen kun mun reenikaveri reiska, iso ja musta, mutta se ei ollu niin kiva kun Reiska. Sitä mä kuitenkin kävin haistelemassa. Yks oli labbis-poika ja sen kanssa otin oikein kunnon painit. Se oli mahtavaa.

Me käveltiin aikamoisesti. Välillä käytiin autolla syömässä papanoita ja vettä. Mä sain paljon ihailuja ihmisiltä. Musta on tullut jo niin hieno neiti ja mulla on vähän jo järkeekin päässä, etten enää ihan niin innokkaasti mene kaikkien vastaantulijoiden luokse. Mun mielestä pitää ensin arvioida, onko se kannattavaa tai järkevää. Mä en halua, että kaikki tulee mua lääppimään kun mulla on niin paljon muutakin tekemistä.

Yhtäkkiä kun me siellä käveltiin, mä haistoin ihanan tuoksun, PIZZAA!!! Mun nenä liikkui vimmatusti ja mä yritin etsiä mistä se tuoksu tulee, kunnes huomasin - Eräs nainen veti pulkassa pizzalaatikoita. Mä yritin hyökätä laatikoiden kimppuun. Äippä sanoi, että ne on varmasti tyhjiä ja nainenkin sanoi, että on viemässä niitä roskiin. Mä en silti ymmärrä miksen olisi voinuttarkistaa.

Äippä sanoo, että mä oon tuurikoira. Ihan tuurista kiinni millon käyttäydyn mitenkin. Joskun meidän koulutusjutut, lähinnä tottelevaisuuspuoli, menee ihan mönkään ja joskus yli odotusten. Me ollaan yritetty ottaa jotain tokoilua useesti, vaikka lenkillä ja eri paikoissa. Eilen Himoksella en jaksanu tehdä mitään, mä olin kaikesta lomalla. Toissapäivänä taas tossa koulun pihassa tein oikeestaan kaikki mitä äippä pyysi. Olin paikallaan, seurasin ja seisoin upeasti pitkän ajan. Äippä oli pakahtua onnesta kun mä jaksoin olla niin fiksu. Hampaiden näyttöä pitää treenata edelleen, mä en voi käsittää miksi jonkun pitää katsoa niitä.

Tässä muutama kuva eilisestä reissusta.

Äippä on toisinaan ihan "kökkö" ottaan kuvia. Olipa kiva ottaa kuva niin, että mun päässä on jo hiivatin valaisin. PÖH.

Tässä vaiheessa pakkasta n.-12 ehkäpä.

Hyppyririnteet. Ei ollu muuten mitenkään hirveesti porukkaa. Aika sopivasti.

Auringon lasku kotiin päin tultaessa.

 

Lisäys: Äippä on säätäny mun ruokia. Mullahan on ollu nyt RC pentunappuloita, edetty kasvun ja iän mukaan niissä, hyvin on mennyt, paitsi pikkusen ne tökkii. Nyt kun olen ollut pariinkin otteeseen ripulilla on maittanut nappulatkin sen jälkeen paremmin. En ole kamalasti mitään lisukkeita saanutkaan. Äippä kävi tuolla maatalouskaupassa ja sieltä samalla osti mulle kokeeksi Jeppe-nappuloita. Se on sellainen kana-riisi-juttu, ei mitään aktiivikoiran tai muita erikoisia. Siinä ei ole vehnää ja mä olen nyt syönyt niitä ja RC:tä sekaisin. Mun maha on nyt ainakin pysynyt hienossa kunnossa (koputaan puuta) ja Jeppe-nappulat maistuu tosi hyvälle. Onhan mulla tosiaan edelleen se RC pohjana, ei sitä ole mihkään hylätty.