Me ollaan oltu äipän kanssa meidän uudessa kodissa joka päivä ja blogia ei olla ehditty päivitteleen. Toissapäivänä saatiin sinne jo vähän kalusteitakin ja se alkaa pikkuhiljaa näyttämään kaupalta. Äippä stressaa kamalasti. Se on ihan varma, että jotain unohtuu ja miettii naama punasena joka päivä kaikenmoista. Tavarat on kuitenkin jo tilattu ja ensi viikolla tulevat varmaan jo. Ja kassakone kanssa.

Aamulla me mennään sinne kun ollaan herätty. Muksut viedään ensin kouluun kun ne myöhästyy yleensä bussista. Liekö tahallaan kun tietää, että olis kyytikin tarjoolla. Äippä häärää päivät ja mä tutkin omia juttuja. Tänään oli ensimmäinen päivä kun otin kunnon päiväunetkin siellä keittiön lattialla. Ja ikkunasta tuli ampiainen sisään ja mä pompin takajaloilla seinää vasten ja yritin napata sen. En saanut kiinni. Se ehti lentää takaisin ulos ikkunasta.

Kaksi viimeistä päivää on ollut tylsää. Juoksut on loppuneet . Ai mistäkö tiedetään? No siitä kun vanha herra hirvikoira naapurista ei enää köpötellyt perässämme kuin pienen matkaa ja kääntyi sitten takaisin kotiin. Kyllä mä olen huomannut, että usein näin juoksun jälkeen mun mieliala on pikkuisen apea. Äippä jaksaa muistuttaa mua aina siitä. No kait se on apea kun ei sulhasta tullutkaan. Siis vaikka oli juoksu. Ruokahalu on kyllä hirmuinen, mutta lenkkeillä ei huvita. Perässävedettävää mallia - sanoo äippä. Naapuri pirulainenkin hakkasi tänään mattoja ulkona. Mä en tykkää siitä hommasta yhtään! Ketään ei saa hakata. Mä luimistelin sille aitauksessa ja kun äippä tuli vihdoin pelastaan mut ja avas aitauksen portin niin juoksin täysiä sisälle turvaan. Äipän mielestä mä olen huvittava kun olen niin herkkis. Ei mua normaalisti niin kovin haittaa, mutta nyt on semmonen aika, etten jaksa sitä pauketta kuulla. Ei mua kaupungissakaan hetkauta suuntaan tai toiseen paukkeet ja melu. No kaikki loppuu aikanaan ja kaupan avajaisiin mennessä mä olen taas oma hassu itseni.

Meillä oli muuten siinä aiemmassa mainoksessa väärät aukioloajat. Aiotaan pitää putiikki kiinni maanantaisin. Keritään hakea tavaroitakin tarvittaessa ja hoidella jotain juoksevia asioita. Mitähän nekin on? Eli auki ollaan tiistaista perjantaihin klo. 10-18 ja lauantaisin 10-15. Ai niin - ensi viikolla pitäis tulla ikkunatarra-asentajankin.

Keävt on yhtäkkiä kahdessa päivässä edennyt hurjaa vauhtia. Puut alkavat jo vihertää ja puolukoissa oli kukkia kun tuossa tienposkessa katseltiin äsken iltalenkillä. Äippä on kerännyt ulkoa jotain kumman rehuja ja laittoi niitä astioihin kasvamaan. Aikoo istuttaa ne sitten ulos kun kasvavat. Niitä on kuulemma ollut tänä vuonna miljoonia taimia kaupungissa. Äippä väittää niin. Niitä kuulemma sojotti yhdelläkin sammaleisella nurmikolla parin sentin välein. En mä vaan tiedä mitä näistä kasvaa - tiedättekös te?