Nyt ollaan kuulemma puolessa välissä pentujenhoitoaikaa kun ne ovat 4vko vanhoja. Mulla menee välillä ihan pää sekaisin kun ne vipeltää jo niin lujaa paikasta toiseen. Pentulaatikkoa ei enää ole käytössä, kun ei ne siellä pysy eikä ne sinne juuri mahtuisikaan. Puolet työhuoneesta ja ylikin on aidattu lapsosten käyttöön ja ihan kiitettävästi ne pystyvät sen koko alueen miinoittamaan kakoilla ja pissoilla, jotka minä tunnollisesti käyn siivoamassa, vaikka äipän mielestä ne voisi hyvin laittaa roskiinkin.

Välillä ne tulee olohuoneen portille huutamaan "vapauteen".(seuraavissa kuvissa ikää reilut 3vko)

Me aloitetaan ruokailut aina maidolla. Alussa syötiin kuuden ryhmissä, mutta nyt kun kaikista lähtee niin kova ääni ja niitä odottajia ei pitele mitkään pentulaatikot, niin kaikki ruokailee yhtäaikaa. Äippä sitten siirtelee aina tissille niitä, ketkä eivät heti mahdu ekojen joukossa. Pennuilla on jo hampaat, mutta mä annan silti niiden vielä tulla maitoa juomaan, koska mä tiedän, että ne tykkää siitä. Nyt kun ne on alkaneet saada yhä enemmän mutakin ruokaa, niin aika nopeaan kyllä itse lähtevät pois tissiltä odottamaan sitä oikeaa ruokaa, joka yleensä tulee maidon jälkeen.

Maitoruokailun päätteeksi monet pennut tulee vielä pusuttelemaan mua ja mä suukotan ne märäksi.

On tää niin raskasta, mutta kuitenkin niin ihanaa...

Pennuilla on huoneessa kaikenmoisia leluja. Ne on aika uusi juttu niille vielä, mutta pikkuhiljaa ne alkavat kiinnostua niistä.

Leluista ja virikkeistä huolimatta pentujen mielestä painileikit kavereiden kanssa ovat silti ihan parasta maailmassa. Yleensä painit sujuvat leppoisasti, mutta välillä pojat innostuvat sellaiseen kurmuutukseen, että joku vikisee. Silloin minä tai äippä mennään erotuomariksi, ettei kukaan jää liiaksi alakynteen.

Kuvia olisi vaikka kuinka paljon, mutta eiköhän nuo painimiskuvat nyt jo riitä. Tänään otettiin sitten lisää, pennut ovat nyt hitusen päälle 4 viikkoa vanhoja. Äippä hommasi kaikille omat kupit niin ruokailukin sujuu joutuisammin. Kaikki saivat turvotettuja papanoita kermaviilissä ja päälle pursotettiin vaaleankeltaiset kiemurat koristetta (matolääkettä).