Onneks meidän laumasta ei kukaan mennyt siihen. Mut ne menikin vielä pahempaan paikkaan. Nimittäin sellaiseen kumirenkaaseen joka päästettiin holtittomasti ajelehtimaan veteen. Sitten siellä veden toisella puolella oli vielä lampaitakin. Ja voi ei - siihen mun ja näiden kaikkien väliin oli laitettu aita, josta ei päässyt vaikka mä vähän tassulla kokeilin. Entäs sitten jos ne olis hukkunut, enkä olis päässyt pelastaan niitä?

Tästä ne meni:

1245298968_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tässä välissä meidän lauma kävi syömässä. Jep - niille oli heti alkuunsa tullu nälkä. Mut laitettiin puuhun terassin lähelle ja meidän välissä oli kävelytie. Mä yleensä istun kiltisti ja odotan, mutta nyt mua jänskätti niin se vieressä oleva karuselli sekä ne miljoonat ihmiset, että päätin vähän haukkua. Äippä seurasi terassilta hymyssäsuin kun ihmiset kauhusta kankeena käveli mun ohi. Ne varmaan ajatteli että mä olen vähän vaarallinen. Sitten siihen tuli kaksi järjestysmiestä ja ne huusi äipälle terassille, että onko tää sun koira. Ja kun äippä sano joo niin sitten ne jätti mut rauhaan. No mä sain kuitenkin odottelusta palkaksi pikkusen ranskalaisia ja makkaraa kun ei ne jaksaneet kaikkia syödä.

1245299236_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Mun lauma oli mulle tärkee juttu. Ja äippä se jaksoi ihmetellä mun käytöstä. Se oli kuulemma ollut ihan varma, että joutuu oikein todenteolla suostutteleen mua tulemaan huvipuistoon ja kaikkien laitteiden ohitse.  Samoin se oli ollut varma, että mä kiskon ja näytän ihmisille kaikki mun temput. ÄIPPÄ OLI NIIN TÄYDELLISEN VÄÄRÄSSÄ! Mä kävelin ihan sievästi, tosin lyhyessä narussa, ettei ihmiset pelkäis, mutta nätisti. Mä pikkusen tarkkailin niitä laitteita, mutta en panikoinu. Mutta sitten kun mun laumasta hävis joku tyyppi (meni johonkin laitteisiin, enkä mä nähny niitä) niin mulle tuli tosi levoton olo ja mun piti vetää ja välillä haukkuakkin kun äippä vaan jäi paikoilleen jonkun laitteen eteen seisomaan, eikä se tajunnu että puoli laumaa oli juuri kadonnut ja mun tehtävä on pitää lauma koossa ja etsiä eksyneet. Äippä vaan nauro. Onneksi ne eksyneet tuli aina takasin meidän luokse ja sitten kaikki oli taas hyvin...kunnes ne hukku taas...

1245299277_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Mä join paljon vettä. Äipällä oli mulle omat vedet mukana. Mä tykkään juoda makuultaan ja aina kun äippä kaivo repusta juomakupin niin menin jo valmiiksi odottamaan.

Siellä oli paljon sellasia vesijuttuja, joihin mun lauma välillä joutui. Onneksi tämä meni aika hiljaa ja mun lauma näytti siinä veneessä niin rauhallisilta, että ajattelin, että kyllä ne pärjää ilman muakin.

1245299458_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Toinen oli pikkusen pahempi, mutta ei hätää, sielätä mun lauman puuttuvat jäsenet onkin jo tulossa kovaa vauhtia.

1245299620_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Me oltiin siellä huvipuistossa varmaan seitsemän tuntia. Äippä sano, että se on ylpee musta, kun mä jaksoin niin hienosti ja käyttäydyin niin mahtavasti. Päivän aikana mua kävi rapsuttelemassa varmaan 100 ihmistä (no ainakin paljon). Osa tunnisti mut heti leonbergiksi ja osalla oli itselläänkin ollut leo. Sain paljon kehuja ja hymyjä niin lapsilta kuin aikuisiltakin. Kaikki saivat rauhassa silitellä ja paijata mua. Yhden pikkutytön vahingossa kaadoin, mutta ei se ollu mulle kovin vihanen. Aloin olla jo väsynyt ja se tyttökin oli väsyny ja kun lapset on väsyneitä niin ei ne enää jaksa mitään. Sen äitikään ei ollu yhtään vihanen. Niillä oli kyllä kotona itelläänkin koira.

Tässä me äipän kanssa tullaan pois puskasta:

1245299504_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Olipa hieno päivä ja kokemus. Paljon meteliä ja hurjia laitteita, paljon ihmisiä ja hälinää ja odottelua. Äippä on ilonen, että reissu meni hienosti. Se oli varautunu pahempaan ja mä yllätin sen täysin. Mitään jälkijuttuja me ei sitten tehtykkään kun mentiin nukkumaan.

Kiitos meidän laumalle, että otitte mut mukaan. Mä vartioin teitä mielellään!

1245299580_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1245299402_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

p.s. Toissapäivänä sain ensimmäisen satsin nenäpunkkilääkettä niskaan. Stronghold. Parin viikon päästä toinen käsittely ja siitä sitten vielä kahden viikon päästä kolmas. Sadan euron juttu. Äippä hurraa! Mutta hienoahan se on, että niistä pääsee eroon!