Eilen pyrytti räntää ja yöllä kun pakastui oli tullut vähän luntakin. Ihanaa - enää ei tarvitse olla janoinen lenkillä. Voi kahmia suuhn tuota valkoista herkkua niin paljon kuin huvittaa. Pikkuisen sitä ehkä kuitenkin on vielä liian vähän, kun tuppaa tulemaan hiekkaa ja lehtiä mukana kun haukkaa. Ihanaa se kuitenkin on.

Tiet olivat täällä Ylöjärven "perällä" niin jäässä, ettei äippä uskaltanut lähteä omalla autolla liukastelemaan kun siinä on vielä kesärenkaat. Tultiin sitten iskän kyydissä Tassuparille jo seitsemäksi. No ei se haittaa kun mulla on huomenna vapaapäivä. Mä kyllä epäilen, että sillä vapaapäivällä on jotain tekemistä sen kanssa, että Tassuparissa on huomenna kissapäivä.

Koska meillä oli aamulla sitten rutkasti aikaa niin lähdettiin heti seitsemältä pitkälle lenkille. Käveltiin melkein 10km lenkki. Vastaan tuli pari koiraa ja mä näytin äipälle, että kun vaan makupalan avulla pyytää niin osaan mennä ohi ihan hienosti ja yhtään vetämättä. Aikaa meillä meni melkein kaksi tuntia. No nyt voinkin sitten nukkua koko päivän.

Me olllaan ulkoiltu nyt sillä flexillä. Äippä on joskus vannonut, ettei hanki koskaan sellaista. Monestihan se menee niin, että ihmiset hankkii sen flexin, jos koira vetää. Silloin on mukamas helpompi lenkkeillä koiran kanssa. Silloin mennään vähän ojasta allikkoon ja koira tuskin oppii flexin avulla kävelemään nätisti vieressä tarvittaessa (vetämättä). Riippuu tietenkin koirasta. No koska mulla on niin paljon haisteltavaa niin äippä nyt kuitenkin hankki sen flexin. Se on tosin tarkoitettu max.50kg:lle koirille, mutta ei kerrota kellekkään, että olen pikkuisen painavampi. Flexin avulla mäkin saan enemmän liikuntaa kun voin aina juosta äipän kiinni jos se menee vain eteenpäin. Ja äippä sanoi, että se on kyllä huomannut nyt, että peitsaaminen on vähentynyt kun saan liikkua mulle luonnollisempaan tahtiin eli kovempaa ravia. Kyllähän mä irrallaan olen saanut aina paljon olla, mutta silloin mulla on ollut aina niin älytön kiire, että on pitänyt laukata.

Meidän naapurissa oli käynyt varkaita keskellä päivää. Sisälle taloon ne ei olleet päässeet kun siellä ol koira, mutta autotalli oli tyhjennetty. Me tilattiin äipän kanssa Nostalgiakuvilta meille kyltti oveen. Äipän mielestä on reilua varottaa ihmisiä musta, kun olen kyllä välillä osoittanut ihan oikean vartiokoiran elkeitä jos joku on luvatta meidän kodin ovea lähestynyt. Kyltti on nyt nostalgiakuvien verkkokaupassa ja sitä voi tilata sieltä muutkin leoihmiset. Se on siellä ihan loppupäässä ja siinä lukee: Tervetuloa - omalla vastuulla!