1250333862_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Eilen oli BH-treenit raviradan parkkiksella. Musta sinne on aina niin ihanaa mennä. Paikalla oli onneksi muitakin, vaikka perjantai-ilta on ainakin näin kesäaikaan monelle kiireinen. Meillä oli palkkana tälläkertaa natural-menu nappuloita ja me treenattiin pätkiä seuraamista, sekä liikkeestä seisahtumista ja liikkeestä istumista.

Äippä ihasteli Urho-hoffin menoa, kun sen äippä huusi sille kaukaa "tänne" käskyn. Urho paineli niinkuin tuulispää. Äippä kysyi multa, että mikset säkin voisi reippaasti tulla kun kutsutaan ja mä lupasin yrittää. Äipän mielestä mä aina lönköttelen ja mä olen yrittänyt äipälle opettaa, että leojen ei kuulu olla mitään tuulispäitä paitsi sillon jos ne leikkii toisen koiran kanssa. No me sitten lopuksi kuitenkin testattiin niin, että Urhon äippä piti mua kiinni ja mun äippä juoksi aika kauas ja sitten mut päästettiin irti ja mun piti ottaa äippä kiinni. Äipällä oli patukka-lelu taskussa, mutta mua ei kamalasti tälläkertaa huvittanut leikkiä sillä ja sitten sainkin ruokapalkkaa.

Saalispalkkaus kiinnostaisi äippää, mutta se ei ole kerinnyt perehtymään siihen paljoakaan. Mikäli jollain teistä lukijoista on kokemusta saalispalkkauksesta, niin kirjoitelkaa ihmeessä mietteitänne.

Tänään aamulla meidän lähellä pellolla huusi kaksi kurkea. Kurjet täällä pellolla tietävät aina syksyä. Niitä alkaa kerääntyä tänne ja joka viikko tulee lisää. Sitten kun niitä on tarpeeksi niin jatkavat matkaa kohti etelää. Saattavat ne viivähtää täällä kuukaudenkin päivät ennen lähtöä. Pellosta on osa jo niitetty ja ne olivat siellä syömässä jotain. Me yritettiin ottaa kuvia, mutta äipän zoomilla ei kummosia tullut.

Tänään meillä onkin paljon lapsia, kun omien lasten serkkupojat on täällä yökylässä. Mä osaan jo hienosti olla vieraiden kanssa, jos vain äippä on vieressä niin mun pitää sillon olla äipän vieressä koska sillä on nameja taskussa. Kyllä se äippä sanoo, että ihan pienten lasten sekaan se ei uskaltaisi mua vielä päästää, kun saatan helposti huomaamatta kaataa ne. No nämä vierailijat onkin jo isoja poikia. Mutta paljon olen jo rauhoittunut pentuajoista. Tosin eilen treeneissä kun menin tervehtimään Reiska-koiran äippää niin päätin sitten pusuttaa sitä oikein kunnolla ja sitten äippä taas torui mua.

Tänään äippä oli käväissyt tuossa kauppareissulla yhdellä uudella kirpputorilla ja se löysi mulle sieltä tosi upean ja halvan nahkaremmin. Se on ihan uusi, mutta ollut vuosia varastossa. Se on Napiala Oy;n Ilves tuote, sellainen mun värinen tosi paksu nahkahihna jossa on molemmissa päissä vahvat lenksut. Äipä oli maksanut siitä vain 6e. Me katteltiin sellasta yhdessä eläinkaupassa taannoin ja hintaa oli melkein 50e. Se pitää vaan käsitellä vaikka mehiläisvahalla niin on kuin uusi. Illalla päästään sitten kokeilemaan sitä.