Tänään aamulla me ajeltiin äipän kanssa Tampereelle eläinlääkäriin. Äippä halus viedä mut silmälääkärille. Pelotteli mua matkalla, ettei tiedä vielä vaikka saisin silmälasit. Ekaks kun me mentiin niin täti tuli ja laittoi mulle silmätippoja. Ja annoin laittaa ne ihan nätisti. Sitten täti sanoi, että olen oikein reipas tyttö ja kiitokseksi kehuista nuolin sen naaman. Sitten vaan odoteltiin. Lääkärisetän auto ei ollut käynistynyt aamulla kun pakkasta oli yli -20 astetta ja setä oli myöhässä.

Sitten tuli täti  ja pyysi meitä huoneeseen. Musta on ihanaa mennä niihin huoneisiin kun niissä on niin jännää. Se täti otti pöydältä jonkin ihme hatun jossa oli lamppuja. Siinä vaiheessa mä katoin sitä epäillen, että ei kai se mun päähän sitä laita ja se heti tajus ja laittoi sen sitten omaan päähänsä. Sinä mä istuin lattialla ja se sammutti huoneesta valot. Mutta ei mua pelottanut yhtään vaikka oli pimeää. Se täti osoittetli mun silmiä niillä hattulampuilla ja laittoi vielä jonkin linssin mun silmän eteenkin ja katsoi uudestaan. Siinä vaiheessa se lääkärisetäkin oli jo päässyt työpaikalle ja tuli meidän kanssa samaan pimeään koppiin. Se setä oli niin mahdottoman utelias, että sekin halus katsoa mun silmiä se hattulamppu päässään. No tottakai mä annoin senkin katsoa. Sitten katsottiin vielä toisella lampulla, missä oli vaan kapea valo. Sitten se lääkärisetä sanoi, että kyllä on toooosi terveet silmät! Ja äippä sanoi, että hieno tyttö ja taputteli mua ja sitten laitettiin valot.

Yksi asia mua jäi ihmetyttään tuossa silmälääkärireissussa. Siellä aulassa oli nimittäin kamalasti koiranruokia hyllyissä ja siinä yhden hyllyn päädyssä oli sellainen koirakavereitten ruokailupaikka. Siinä oli iso teline, jossa oli paaaaaljon teräksisiä ruokakuppeja MUTTA MISSÄÄN NIISSÄ EI OLLUT YHTÄÄN RUOKAA MULLE!