Emäntä sanoo, että mä olen kasvanut hirmuisesti. Tänään täytin jo 12 viikkoa ja painoa oli tullut toisen viikko peräkkäin reilu 2kg. Nyt painan siis 17,6kg. Emäntä on yrittänyt vähän jarrutella syömistä ja laittaa ihan vaan pikkusen sekaan jotain muuta. Siis papanoitten sekaan. Mutta mä en lannistu. Aion joka tapauksessa kasvaa kuitenkin.

1736534.jpg

Mä olen oppinut paljon kaikenlaista. Parhaiten osaan ISTU-käskyn. Tossa ennen autotietä pitää aina istua, ennen kun pääsee tien yli. En vieläkään jaksa ymmärtää mitä järkeä siinä on. Ei ne autot mun päälle ole meinannu koskaan ajaa, tien toiseen laitaan vaan kun ne jää ikkunasta katsomaan mua kun mä istua tapitan  niitä nappisislmillä ja olen emännäkin mielestä ihan hurmaavan nätti tyttö.

TÄNNE-käsky ei kiinnosta mua aina. Joka päivä ne pyytää luokse tulemaan ja ei niillä kuitenkaan ole mitään tärkeää asiaa. Namupala nappula vaan. Joskus on paljon hauskempaa juosta toiseen suuntaan tai leikkiä kuuroa. Eilen illalla kun pistin ranttaliksi ja törmäsin ensin pojan jalkoihin ja sitten emännän kylkeen niin se epäili, että olisi n muka sokea. Mä en oikein ymmärrä tuollaisia vitsejä. Kyllä mä joskus sitten menenkin luokse kun ne huutaa iloisesti TÄNNE. Saahan siitä kehut kuitenkin ja nappulan.

REUNAAN tarkoittaa meillä sitä, että kun mä yritän kävellä keskellä tietä, ettei tassut kuraannu, niin emäntä sanoo REUNAAN ja ohjaa mut tien laitaan. Tämäkin on kuulemma sen takia kun autoja tulee. Miksi atuoja pitää väistää. Miksei ne voi väistäää mua.

Jotta kaikki käskysanat ei olisi  niin vakavia, niin olen opetellut myös TASSUa antamaan. Se on mielestäni kaikkein kivoin juttu. Ihan ykköshitti tällä hetkellä.

SEURAAmista on myös pikkusen opeteltu. Ai niin ja SEIS tapahtuu kanssa ennen autotielle menoa.

Ei tänne mitään kummempia kuulu. Otin pitkät päikkärit ja nyt alkaa olla ruoka-aika.
Haukkumisiin.

Ronja