Tänään Reiska-riiseni tuli meille. Mä odotin kuistilla ja Reiska autossa kun meidän äipät meni tohon koulun kentälle. Äippä oli mulle kiukkunen kun mekkaloin niin kovasti, mutta omasta mielestäni mä olin tosi kärsivällinen ja nätisti. En edes yrittäny tulla ikkunan läpi ulos.

Äippä teki mulle jäljen joka oli pitkä noin 80m. Aika suoraa ja lyhyellä nurmella. Palkkana oli Naturalmenu-palasia. Sitten Reiskan äippä teki Reiskalle valmiiksi esineruutualueen ja toiseen reunaan kentälle pienen jäljen jossa oli tarkoitus ilmaista keppejä.

Sitten tuli mun vuoro. Äippä haki mut ja mä olin taas tosi innoissani. Eka mä meinasin mennä Reiskan esineruutuun, mutta äippä näytti mulle uudestaan jäljen alkamisen. Mä haistelin tosi tarkasti ja eksyin vain kerran marjapensaiden välissä. Lopussa oli purkissa kaksi nakkia.

Sitten mut vietiin mun aitaukseen pihaan ja äipät meni kentälle Reiskan kanssa. Reiska etsi kepit ja vaikkei se kaikkia viitsinykkään ilmaista niin ne mitkä viitsi niin hienosti osas mennä maahan niiden kohdalla. Esineruudustakin löytyi kaikki sinne laitetut lelut.

Kun työosuus oli hoidettu niin me lähdettiin lenkille. Käveltiin tuosta koulun pihan läpi metsään sorakuopalle. Siellä me saatiin Reiskan kanssa leikkiä. Me juostiin ympyrää ja kalisteltiin hampaita ja välillä painittiin. Me mentiin maahan makaamaan viileään hiekkaan ja nuuhkuteltiin toisiamme ja Reiska pesi mun korvat. Mä olin jo ihan läkähtynyt ja takastulomatka sujui jo ihan rauhallisesti hihnassa. Olipa mukava päivä. Ja kiva kun Reiska ja Eija ajelitte tänne, niin saatiin mekin jotain järkevää tekemistä.