Mä kerron teille nyt hyvän kikan miten voi helposti irtautua heijastinliiveistä. Eihän kukaan niistä tykkää, eihän? No ei se itseasiassa kovin helposti käy, vie se aikaa ainakin 15 minuuttia ja matkallisesti noin puoli kilometriä, mutta kannattaa.

Äippä laittoi mulle eilen päälle sellaiset vanhat ja kamalat ja epämuodikkaat ja ahdistavat heijastinliivit kun oltiin lähdössä iltalenkille. Mä juoksin sisällä ympyrää niin että matot rullaantui, mutta ei auttanut, liivit ei lähteny pois päältä. No mä ajattelin, että otan sitten ne pois kun päästään ulos.

No me lähdettiin kävelemään tuota tienreunaa. Mä pysähdyin kahden metrin välein rapsuttamaan niitä liivejä takajalalla ja äippä joutui pysähtymään kanssa kun se odotteli mua. Tätä jatkui noin sata metriä. Sitten mä huomasin, ettei se auta ja mietin kuumeisesti muuta keinoa. Onneksi ojan penkalla olikin sitten pitkän matkaa jotain risuja kasvamassa. Mä juoksin niitten välistä ristiin rastiin ja ajattelin, että liivit tarttuu kohta johonkin oksaan ja mä olen vapaa tästä kidutuksesta. Äippä hermostui kun se vähän joutui roikkumaan narun perässä - vähän vain. Kun mä olin rytistellyt niitä oksia päin jonkin matkaa, niin äippä sai tarpeekseen ja veti mut tielle. Mun oli pakko alkaa miettimään uutta keinoa. Ja sitten mulla välähti.

Mä otin vauhtia ja heitin kuonon maahan, etujalat suoriksi maata vasten, siten, että tassut osoittaa taaksepäin. Takajalat pitää pitää pystyssä ja sitten niillä työnnetään vauhtia. Eteenpäin mennessä siis työnnetään takajaloilla eturuumista maata vasten, niin, että heijastinliivi irtoaisi. Kannattaa kokeilla oikein mutaisia kohtia.

Ja irtosihan se. Nimittäin äippä otti sen pois ja sitten päästiin jatkamaan normaalia kävelyä.

Kannattaa kokeilla, kyllä tepsii!