Me oltiin tänään taas koirakoulussa. Tai siinä ryhmässä missä me treenataan. Se on semmoinen sekalainen ryhmä, jossa käy koiria. Kaikki melkein taitaa kuulua Ylöjärven koirakerhoon, muttei se ole mikään virallinen koulutus. Kunhan höntsyillään.

Tänään me mentiin taas. Mä tulen niin iloiseksi kun lähestytään treenipaikkaa, että äippä meinaa hermostua kun mä pyörin autossa takaosaa ympäri. Sinne tuli Urho ja Netta hovavartit ja Peppi hovavart (tuleekohan joku v kaksoisveellä?) ja Hilla (kerrynterrieri?) ja Eden (rhodesiankoira). Me treenattiin seuraamista ekaksi. Äippä haluais että mä oppisin seuraan ihan oikeesti vierellä. Äipän mielestä mä vähän niinkun laahustan jälkijunassa välillä. Pitänee ottaa metrin välein kääntyviä seuraamisia niin muakin jaksaa kiinnostaa enemmän.

Seuraavaksi oltiin rivissä ja mentiin seuraamista samaan suuntaan kaikki. Sitten mentiin liikkeestä maahan ja jäätiin paikalle kun äipät jatko matkaansa. Tätä treenattiin useaan kertaan. Välillä mä hiippailin äipän perässä ja se vei mut aina takas eikä tullu palkkaa niin sitten mä tajusin, että kantsii vaan makoilla ja makkarat tulee suuhun. :)

Lopuksi me otettiin vielä semmonen harjotus, että äippä pisti mut maahan ja pyysi Hillaa äippänsä kanssa kiertämään meitä ympäri. Äippä ite meni sen verran kauemmas, että Hilla kulki mun ja äipän välistä. Mä vaan makoilin. Äippä kävi aina välillä mun luona antamassa makkaraa. Sitten tehtiin vielä niinkin, että Eden ja Hillakin tuli makoileen (meillä oli välimatkaa toisiimme varmaan joku kolmisen metriä) ja meidät käskettiin paikallaan pysymään ja sitten kaikkien äipän lähti käveleen ja kierteleen meitä ympäri ja ristiin rastiin. Mun äippä kävi aina välillä mun vieressä ja kehu mua ja anto makkaran ja sano taas paikka ja niinpä mä taas odottelin. Tää oli mun mielestä paras harjotus, sillä mikäs sen helpompi tapa saada makkaraa kun ei tartte kun makoilla vaan.

Äippä oli musta tosi ylpee ja niin oon mäkin itsestäni. Huomenna saatan olla taas ilkikurinen pikkuvauva - äippä sanoo että mä olen edelleenkin tuurikoira.

Yksi kuva viimeviikolta. Ilme:anna mun kaikki kestää!

1239209164_img-d41d8cd98f00b204e9800998e