Meillä on äipän kanssa uusi leikki töissä. Aina välillä kun on hiljaisia hetkiä äippä sanoo, että tehdäänkö temppuja ja me mennään tuohon huoneeseen, jota tuo koirahierojakin käyttää täällä käydessään. Me on alettu uudestaan naksutteleen asioille. Tai lähinnä se menee niin, että mä teen ja äippä naksuttaa. Mä niin tykkään noista tempuista. paljon kivempia kuin joku seuraaminen.

Tässä herjoitellaan meidän kohta saadaan soppaa - temppua.

Tarvittavat työvälineet on tietenkin koira ja lisäksi ämpäri ja kauha. Ai niin ja äipälle pitää laittaa käteen naksutin ja siihen äipän lähelle namia pussiin, jota se voi antaa heti naksauksen jälkeen.

Ensin äippä sanoo: tuo ämpäri. Välillä mä vielä meinaan unohtaa kumpi on ämpäri ja kumpi on kauha, mutta se on ihan luonnollista kun ne on niin saman näköisiä kuitenkin. Aluksi mä sain naksun ja palkan heti kun koskin ämpäriin ja sitten äippä yllytti mua ottaan sen suuhun ja sitten tuomaan luokseen.

Välillä ämpäri saattaa tipahtaa, mutta mä otan sitten uudestaan kiinni siitä ja kannan loppuun. Matka ei ole kylläkään kuin kaksi metriä siihen missä äippä naksun ja namien kanssa odottaa.

Sitten tulee käsky; tuo kauha. Kauha on paljon helpompi, paitsi, että jos se tippuu lattialle se pitää pahemman metelin kun on tuollainen kova muovinen. Äippä yrittää sitten laittaa ämpäriä mun suun alle ja sanoo sitten irti niin mä tiputan kauhan ämpäriin. Siitäkin kuuluu vähän meteliä, mitä aluksi hämmästelin, mutta nyt ei se enään haittaa.

Tulkaahan syömään, kohta saadaan soppaa :)