Eilen oltiin tokotreeneissä. Meitä olikin siellä aika monta...uusiakin muutama.

Äippä sanoi, että mä olen päivä päivältä fiksumpi. Tehtiin seuraamista ja paikallaanoloa ja luoksetuloa ja sivulle ja henkilöryhmää ja ohittamista. Äippä oli muhun taas tyytyväinen ja mäkin olin äippään sillä palkkana oli frolicnappuloita.

Äipällä on ollut vähän ongelmia motivoida itseään tässä koulutusjutussa. Kun äipällä pitää olla jokin tavoite. Haku juttu on nyt jäänyt vähän unholaan, koska äippä on sitä mieltä, että mulle on vaikeaa opettaa niitä takarajoja sun muita ja mä en kuitenkaan voi oikein osallistua mihkään oikeisiin hakujuttuihin kun en ole palveluskoira. Meitä kiinnostas tavattomasti jälkikoulutus. katsotaan jospa kesän aikana jostain sellainen löytyisi. Meidän treeniryhmässä on sellainen Eden-koira ja sen "äippä" on luvannut kertoa meille jotain verijäljestä kunhan lumet sulaa. Toki TOKO on edelleen pääjuttu ja kenties vielä vaikka BH-kokeeseenkin joskus pääsemme.

Tänään äippä löysi Eilan sivuilta upeita koulutusvideoita, ja me aletaan nyt treenaamaan kaikkea älyjumppaa kotosalla silloin kun ei jakseta ihan perustokoa.

Yks päivä äippä teki meille vohveleita. Kas kummaa mitä paljastuikaan kananmunan sisältä. Katsos tämä onkin suurille koirille tarkoitettu mutaatiomuna, siinä on kaksi keltuaista kiinnittyneinä toisiinsa. Hyviä vohveleita oli kummallisesta kananmunasta huolimatta eikä me vielä olle muututtu miksikään hirviöiksi.