Mä lueskelin Paven ja Manun blogista siitä hukkakaurasta ja päätin itsekkin mennä sitä etsimään. Naapurin pellolta. Ainakaan tältä ensimmäiseltä pellolta ei löytynyt vaikka kuinka yritin katsella. Itseasiassa ei ollut tavallsitakaan kauraa - onpas outo pelto. Olis sitä saattanut olla tuolla keskemmällä, mutta äippä ei päästänyt mua sinne asti.

Toisella pellolla sitä hukkakauraa oli yhden leonbergin takapuolen verran. Hukkaanhan nuo kait menevät, ainakin äipän mielestä, jos niiden päällä istuu.

Mun mielestä outoa ja tylsää hommaa tuo hukkakauran etsiminen, joten päätin sitten etsiä jotain muuta. Löysinkin ihanan puupalikan. Äippää, kato mitä mä löysin, ostetaan akvaario - tää olis hieno siellä!

No kuka sitä nyt yhtä kapulaakaan viitsii kovin pitkään turhaan kuljettaa. Äippä sanoi, ettei se halua meille akvaariota. On sillä joskus kuulemma ollut kaksikin. Hys- nyt hiljaa - tuolla liikkuu varmaan joku; onkohan se se etsimäni hukkakaura? Hukkakaura kuulostaa hieman vaaralliselta, kannattaa nostaa häntä ylös, etten näyttäisi niin pieneltä...

Ei siellä ketään ollutkaan. Voimme siirtyä "ravintolan" puolelle. Koska edelleen on kovin kuumat ilmat, niin pitää muistaa juoda ja syödä terveellisesti. Parhaiten se tapahtuu sorakuopan lammikosta, joka on hyvin runsas edellispäivien rankkasateiden jäljiltä.

Äippä puuhaa Match Showta. Se järjestää sen yhdessä tuttavansa Tuulan kanssa. Se on huomenna Tassuparin lähellä. Mä en viitsi siitä sen kummempiä löpistä, sillä mua ei kuulemma oteta mukaan. Ketä kiinnostaa tommoset niin katsokoon Tassuparin sivuilta lisätietoa. Pyh.