Tänään mentiin Reiska-koiran kanssa kaupunkikävelylle. Ollaanhan me käyty lähes viikoittain, muttei pitkään aikaan ihan keskustassa. Mä olinkin ihan unohtanut mitä kaikkee siellä on ja niitä piti sitten vähän ihmetellä ja jännittääkkin. Äippä kyllä sanoo, että se tekee mulle hyvää ja pitäs käydä useemminkin ettei unohdu kaupungin ihmeet ja äänet.

Alussa mulla oli kova kiire kaikkialle ja äippä nyt tapansa mukaan jo alkoi hiiltyä mun käytökseen, mutta sitten mä rauhotuin kun äipän naama oli jo niin punanen, että mua alko hävettään. Ihmisiä tuli paljon vastaan ja osa olis halunnu silittää mua, mutta musta on tullut nyt niin iso tyttö tai oikeastaan nainen, etten mä ole kovinkaan kiinnostunu vieraista ihmisistä ja mielummin en mene silitettäväksi jos ne ei kiinnosta mua. Ja varsinkin jos ne haisee tupakille niin en varmana mene.

Eräs rouva sanoi, että hänen tyttärellään (jos oikein kuulin) on Elmo-niminen leonberg...lieneekö sama Elmo jonka linkki on tuolla linkkilaatikossa. Sanoi että mä olen paljon lihavampi kuin Elmo. Oikeesti mä olen aika luikku kun turkki kastuu. No en mä siitä loukkaantunut vaan lähetin sitten Elmolle terveisiä. :)

Tässä me ollaan jo kävelty Tammerkosken yli ja Keskustorin läpi ja saavuttu Hämeenkatua pitkin Hämeenpuistoon.

Siitä me jatkettiin Hämeenpuiston päähän saakka ja kiivettiin Näsinkalliolle. Siellä olikin paljon mielenkiintoisia hajuja. Hämeenpuistossa mä osasin jo kulkea löysällä narulla, paitsi sitten aina välillä piti singahtaa johonkin suuntaan. Äippä sanoikin, että mä olen kuin joku vieteri joka yhtäkkiä pamahtaa ennalta arvaamattomaan suuntaan.

Näsinkallion alussa oli sorsia suihkulähteessä uimassa ja me oltais Reiskan kanssa menty mielellään sinne kanssa, mutta ei meitä päästetty...pöh!

Näsinkalliolta me jatkettiin Tallipihan vierestä kohti Plevnaa ja siitä siltaa pitkin Tammerkosken yli ja edelleen kelloportin puistoon. Kelloportin puisto on kiva paikka. Siellä on paljon hajuja ja Reiska laittoi sinne lisää viestejä toisille koirille. Mä jätän kyllä kotosalla aina viestejä muille, muitten viestien päälle, mutta kaupungissa mä käyn tarpeilla vain aniharvoin. Äippä ihmettelee miksi näin, mutta leidit ei yleisillä paikoilla pissi - niin!

Muutama pisara tuli lopussa vettäkin, ei tosin niin paljon, että oltais edes kastuttu, mutta napattiin kuva sateenkaaresta. Asuuko täällä onnellisia ihmisiä sateenkaaren alla?

Sitten äippä pakotti mut vielä istumaan kukkaistutusten väliin viimeistä poseerauskuvaa varten. Ja koska mä olin leidi-tuulella niin päätin pysyä paikoillaan kuvaksen ajan, koska siitä sai palkaksi kieltä ja maksaa.

Olipa mukava reissu. Vaikka kivaa se on tulla kotiinkin. Kiitos Reiska (ja Eijakin) seurasta. otetaan Uusiksi heti kun ehditään!