Eilen töitten jälkeen me lähdettiin taas kuumalla autolla kohti kotia. Pian kuitenkin huomasin, että me ajetaan ihan väärään suuntaan. No mä sitten ajattelin, että äippä vie mut varmaan koirapuistoon. No ei - se ajoi senkin ohitse. No en mä kyllä olis jaksanut siellä leikkiä tai mitään muutakaan kun on niin kaamean kuuma. Me pysähdyttiin melkein kaupungin keskustaan ja sitten äippä otti mut ulos autosta.

Me mentiin lääkäriin. Siellä oli odotushuoneessa yksi bostoninterrieri, jolla oli masu pipi. Sitten oli kaksi "rekikoiraa", joista toinen oli vielä ihan pikkuinen pentu. Se pikkuisempi tosin yritti purra mua nenusta. Sinne tuli kiireellinen kissapotilas juuri kun piti olla meidän vuoro, siellä on  nääs päivystys, ja sitten me jouduttiin odottelemaan pikkuisen kauemmin.

Vihdoin tuli mun vuoro ja astelin tietenkin reippaana äipän perässä lääkäri tätin huoneeseen. Täti tutki mun ihoa ja mä sanoin, että kutittaa välillä ja karvojakin on lähtenyt läikkä rintamuksesta. Täti sanoi, että kettukapia tai muitakaan ulkoloisia ei ole, sanoi, että jos olisi kettukapia niin tilanne olisi jo paljon pahempi. Täti myös sanoi, etten ole mikään erikoistapaus. Tänä kesänä kuulemma on useat potilaat kärsineet ihan samasta vaivasta. Viime talvena on tullut kasvattettua liikaa talviturkkia ja kesä on ollut liian kuuma koirille. Kysymyksessä on hotspotin kaltainen iho-oire, joka ei kuitenkaan yleensä kehity hotspotiksi vaan aiheuttaa kutinaa kohdissa joissa karvaa on paljon jäljellä.

Täti ajeli multa pikkuisen rintamuksesta karvoja ja sitten me saatiin mukaan sellaista rasvaa jota pitää laittaa joka aamu ja ilta niihin kutiseviin kohtiin. Lohiöljyä käskettiin syödä ahkerasti, mutta sitähän mä olen syönyt jo koko kesän.  Pitää yrittää muistuttaa äippää laittaan sitä joka päivä mun ruokaan kun kylä se on välillä sen unohtanutkin. Uimassa ei saa kuulemma käydä. Jos ei ala kutina helpottamaan niin sitten tarvitsee varmaankin leikata turkkia vähän vähemmäksi, että iho saa ilmaa.

Ainiin, kävin samalla reissulla vaakassakin. Olen viimeksi keväällä painanut muistaakseni jotain vähän ylitse 60kg ja nyt painoin 55kg. Kesä ja kuumuus on tehnyt tehtävänsä. Äippä on mulle kateellinen. Se ihmettelee, miksei ihmiseltäkin voi ruokahalu vähentyä helteillä, niin laihtuis kuin huomaamatta. Meillä koirilla on pikkusen kehittyneempi elimistö kuin ihmisillä, ei kai se meidän vika ole.

Äippä puuhaa yhden Tuulan kanssa Match Showta. Se on tässä meidän liikkeen nurkilla elokuussa. Päivämäärä varmistuu pikkuisen myöhemmin.